woensdag 9 januari 2013

LeukWijf.NL

- Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a dog -

Hier loop ik inmiddels van tranendal weer terug naar tranendal en dan bedoel ik niet het gehucht in Groningen. Donderdag 3 januari j.l. om 09:03 is de mooie, slimme, lieve, leuke, knappe maar ook erg zieke Kay ingeslapen. Na de zoveelste traan kreeg ik een schop onder m'n dikke kont van N.. Ze zei; 'Wat heb je nou liever?'. Wil je dat je dochter zegt; 'mijn moeder is/was een leuk wijf of mijn moeder is/was een huilebalk'. Dat heeft geholpen. Ik heb er zelfs over nagedacht en ik heb gegoogled. Hebt u dat wel eens gedaan? Googlen op 'leuk wijf'? Dat zijn er echt niet veel hoor. Wie dacht nog Linda de Mol op het beeldscherm te krijgen,  komt bedrogen uit. Die lijkt zelfs niet eens meer op Linda de Mol. Maxima dan? Mwaoh, neuh... ook wanneer je 30 keer in 52 weken op vakantie gaat, maakt dit je nog geen leuk wijf.  Ik kwam na het typen van 'leukwijf' terecht op 'mrs. Bruja blog'. Goed geschreven, scherp. 


Op het blog van (leuk wijf) jennibelliestudio.blogspot vind je allerlei zelfgemaakte artjournals.
Ik maakte dit notitieboekje van een wc-rol. Met een pva-lijm (ik heb houtlijm gebruikt) plak je dun papier (uit bijv. een schoenendoos) op een doorgeknipte wc-rol. Hierna heb ik dit geverfd met bruine verf (blauw en rood met geel gemengd). Hierna nog wat turquoise verf her en der gesmeerd. 


De 'kraaltjes' zijn gemaakt van ingekleurd papier. Het zijn schuine, dunne, lange reepjes papier die je oprolt en vastlijmt. Na het vastlijmen heb ik ze twee keer in de glossy accent gezet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten